Overslaan en naar de algemene inhoud gaan

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag of opmerking? Hieronder vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen.

Welke huizen hebben een badkamer op de begane grond?

Alle woningen hebben minstens 1 slaapkamer en 1 badkamer beneden.

Welke huizen hebben een slaapkamer op de begane grond?

Alle woningen hebben minstens 1 slaapkamer en 1 badkamer beneden.

Wanneer krijg ik het huisnummer als ik een algemeen woningtype heb geboekt?

Als je een algemeen woningtype boekt krijg je bij aankomst het huisnummer te weten. Wil je verzekerd zijn van een bepaalde locatie of uitrusting? Dan kun je boeken met voorkeur. Hiervoor brengen we € 25,00 in rekening.

Welke woningen liggen dicht bij het hoofdgebouw?

Als je graag een woning boekt die zich dicht bij het hoofdgebouw bevindt, kun je het beste kiezen voor de houten bungalows Stavanger, Oslo, Stockholm of voor de stenen vakantiehuizen Eekhoorn en Dalkruid

Zijn er vakantiehuizen met een sauna?

Ja, alle huizen van woningtype Stockholm beschikken over een infraroodsauna.

Kan ik twee accommodaties naast elkaar boeken?

Ja, dit kan als er twee woningen naast elkaar beschikbaar zijn. Je betaalt dan € 25,00 voorkeurskosten per woning. Zet dit als opmerking bij je boeking of neem contact met ons op via het contactformulier.

Zijn er woningen met een barbecue?

Nee, er zijn geen woningen met een barbecue. Deze moet je zelf meenemen.

Zijn er woningen met parasols? Kan ik deze huren?

Nee, er zijn geen woningen met parasols en er zijn ook geen parasols te huur bij de receptie. Deze moet je zelf meenemen.

Is er een stofzuiger aanwezig in de woning?

Ja, in alle woningen is standaard een stofzuiger aanwezig.

Is er een koffiezetapparaat aanwezig in de woning?

Ja, er is standaard een filterkoffiezetapparaat aanwezig, tenzij anders aangegeven. In sommige huizen beschik je daarnaast nog over een Senseo- of Nespresso-apparaat.

Hoe vind ik een beschikbaar vakantieverblijf?

Op de pagina Vakantiehuizen kun je via filters alle accommodaties vinden die aan jouw wensen voldoen.

Met hoeveel personen mag ik in de vakantiewoning? Mogen er extra personen mee?

Op de pagina van de accommodatie staat hoeveel personen er maximaal zijn toegestaan. De meeste vakantiehuizen zijn voor 4 of 6 personen. Dit aantal is inclusief baby's en kinderen. Het is niet toegestaan extra personen mee te nemen, tenzij dit uitdrukkelijk is aangegeven (in de tekst, bij de bijzonderheden of bij de bijkomende kosten).

Mag ik roken in mijn accommodatie?

Nee, alle accommodaties op 't Hooge Holt zijn rookvrij.

Ik heb iets laten liggen in mijn vakantiehuis. Hoe kan ik dit terugkrijgen?

Neem contact op met onze klantenservice via het contactformulier.

Kan ik een review achterlaten?

Een aantal dagen na je verblijf ontvang je een e-mail waarin gevraagd wordt naar je ervaring. Je review wordt dan (na een check) geplaatst bij de accommodatie die je hebt geboekt.

Hoeveel handdoeken krijg je?

Als je een handdoekenpakket geboekt hebt, dan bestaat deze uit een grote handdoek en een kleine handdoek. Deze zitten dus niet standaard in de vakantiehuizen. 

Krijg ik een welkomstmail?

Ja, je ontvangt 48 uur voor aankomst een welkomstmail.

Is er een plattegrond van 't Hooge Holt?

Ja, op deze plattegrond vind je alle huisnummers, woningtypes en faciliteiten.

Kan ik mijn voorkeur aangeven voor een bepaalde woning?

Ja, je kunt bij je boeking een voorkeur aangeven voor een bepaalde woning. Wil je zeker weten welke woning je hebt? Dan betaal je voorkeurskosten van € 25,00 per boeking.

Kan ik een huis kopen op 't Hooge Holt?

Neem voor meer informatie over verkoop van vakantiehuizen contact op via het contactformulier.

Doen jullie ook langverhuur?

Nee, we verhuren enkel voor recreatief verblijf en maximaal voor 30 dagen aaneensluitend.

Mag ik barbecueën op 't Hooge Holt?

Ja, barbecueën is toegestaan. We raden je wel aan om goed uit te kijken in het gras.

Kan ik met het ov naar 't Hooge Holt komen?

Ja, op circa 5 minuten loopafstand vind je het treinstation van Gramsbergen.

Hoe download ik de app van 't Hooge Holt?

Via de app van 't Hooge Holt lees je meer informatie over je verblijf, het animatieprogramma en je kunt reserveren voor activiteiten. Op de pagina Download de app vind je meer informatie.

Kan ik een reservering maken zonder creditcard?

Ja, je kunt reserveren zonder creditcard.

Waar kan ik de betalingsvoorwaarden en het rekeningnummer vinden?

Onderaan de reserveringsbevestiging staan betalingsvoorwaarden, het rekeningnummer en het bedrag dat je dient over te maken.

Moet ik het volledige bedrag betalen of een aanbetaling?

Wil je nu boeken, maar niet meteen betalen? Dat is geen probleem. De eerste betaling (35% van de huurprijs) hoeft pas 14 dagen na je boeking bij ons binnen te zijn. Het restantbedrag betaal je uiterlijk 28 dagen (4 weken) vóór aankomst.

Boek je een last minute met een aankomst binnen 42 dagen (6 weken)? Dan dient het volledige bedrag van je boeking meteen te worden betaald.

Ik heb een kortingscode. Hoe gebruik ik die?

Omdat er geen speciaal veld is voor een kortingscode, vragen we je om je code in te vullen bij "Opmerkingen" tijdens je boeking. Let op: de korting wordt niet direct verrekend. Dit gebeurt achteraf door onze afdeling reserveringen. 

Waar kan ik de sleutel van mijn vakantieverblijf ophalen?

Je kunt inchecken tussen 16:00 en 19:00 bij de receptie. Verwacht je na 19:00 aan te komen? Dan vragen we je om dit vóór 17:00 door te geven.

Wat is de aankomst- en vertrektijd?

Je kunt inchecken tussen 16:00 en 19:00 bij de receptie. Verwacht je na 19:00 aan te komen? Dan vragen we je om dit vóór 17:00 door te geven.

De uitchecktijd is 10:00 op de dag van vertrek.

Krijg ik een sleutel voor de accommodatie en slagboom?

Bij het inchecken ontvang je 2 pasjes waarmee je je vakantiehuis en de slagboom opent. Deze pasjes gebruik je ook voor het zwembad.

Kan ik eerder inchecken dan 16:00 uur?

Neem in de week van aankomst contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden. In het hoogseizoen is het helaas niet mogelijk om eerder in te checken in verband met schoonmaaktijd.

Kan ik later uitchecken dan 10:00 uur?

Hier zijn mogelijkheden voor. We raden je aan navraag te doen bij het inchecken.

Is er fietsverhuur?

Ja, op 't Hooge Holt zit een eigen fietsverhuur. Op de pagina Fietsverhuur lees je meer over welke fietsen we bieden en de prijzen. Het is niet mogelijk om fietsen vóór je verblijf te reserveren, dit kan pas bij aankomst.

Kan ik fietsen van de fietsverhuur vooraf reserveren?

Nee, dit kan pas bij aankomst.

Wanneer is er animatie op het park?

Ons animatieteam zorgt elk weekend en elke schoolvakantie voor een geweldig animatieprogramma. Je vindt het programma bij de receptie.

Wat is de temperatuur van het zwembad?

De temperatuur van het binnenzwembad is tussen 27,5 en 28 °C.

Is er een zwembad op het park?

Ja, 't Hooge Holt beschikt over zowel een binnen- als buitenzwembad dat alleen toegankelijk is voor gasten. Op de pagina Binnen- en buitenzwembad lees je meer over de zwembaden. 

Wat zijn de openingstijden van het zwembad?

Het binnenzwembad is dagelijks geopend van 9:00 - 20:30 uur, met uitzondering van speciale activiteiten. Het buitenbadzwembad is alleen geopend in de zomer. 

Is de indoor speeltuin Mad Monkey Jungle gratis te bezoeken?

Ja, de Mad Monkey Jungle is gratis te bezoeken, ook als je niet op het park verblijft. Op de pagina Indoor speelparadijs lees je meer over de speeltuin.

Is er horeca op het park?

Ja, op het park vind je een snackbar en een restaurant. Lees op de pagina Horeca meer over het restaurant en de snackbar. 

Kan ik de bowlingbaan reserveren?

Ja, dat kan online op de pagina Bowling

Kan ik de tennisbaan reserveren?

Ja, dat kan bij de receptie.

  • Baanhuur los is € 7,50 per uur
  • Baanhuur met 2 rackets en ballen is € 10,00 per uur
  • Borg per reservering is € 10,00 per uur

Kan ik een tafel reserveren in het restaurant?

Ja, dat kan en raden we zeker aan. Op de pagina Horeca vind je meer informatie en kun je reserveren.

Kan ik de escaperoom reserveren?

Ja, op de pagina Escaperoom kun je reserveren. Het tarief hangt af van het aantal personen.

Wat zijn de openingstijden van de Gamehal Funworld?

De gamehal is geopend op:

  • Maandag t/m donderdag: 9:00 - 19:00 uur
  • Vrijdag t/m zondag: 9:00 - 20:00 uur

Kan ik een afspraak maken bij de kapper?

Ja, dat kan. Op de pagina Kapsalon lees je meer over de mogelijkheden.

Kan ik midgetgolf reserveren?

Nee, tijdens de openingstijden van de receptie is het altijd mogelijk om te midgetgolfen. Reserveren is niet nodig: stap binnen bij de receptie en vraag naar de mogelijkheden. Op de pagina Midgetgolf lees je meer informatie.

Is er een broodjesservice op het park?

Ja, we verzorgen dagelijks een broodjesservice. Op de pagina Broodjesservice lees je meer informatie.

Waar vind ik het animatieprogramma?

Bij de receptie vind je het meest actuele animatieprogramma. Ook in de app van 't Hooge Holt kun je het programma vinden.

Wanneer gaat het buitenzwembad open?

De opening van het buitenbad is weersafhankelijk, meestal rond Pinksteren. Het bad wordt niet verwarmd, dus het ligt aan de buitentemperaturen.

Mag ik mijn huisdier meenemen?

Zeker! In een groot deel van de accommodaties op 't Hooge Holt zijn huisdieren toegestaan. Er geldt een maximum van twee huisdieren per accommodatie en er geldt een toeslag per huisdier per verblijf. Bekijk hier alle huisdiervriendelijke accommodaties

Hoeveel huisdieren mag ik meenemen?

In huisdiervriendelijke woningen geldt er een maximum van twee huisdieren per verblijf. Je betaalt een toeslag per huisdier per verblijf.

Zijn er ook huisdiervrije woningen?

Ja, binnen elk woningtype zijn er huisdiervrije huizen. Op de pagina Vakantiehuizen vind je direct een overzicht van huisdiervrije woningen. De woningtypes Zwaluw en Malmö zijn altijd huisdiervrij.

Mag ik mijn puppy ook meenemen?

Ja zeker, huisdieren van elke leeftijd zijn welkom in huisdiervriendelijke woningen.

Zijn honden toegestaan in het restaurant?

Honden zijn wel toegestaan op de Plaza, waar de snackbar zich bevindt. In het restaurant Gasterij Spiezz zijn honden niet toegestaan. Lees op de pagina Horeca meer over het restaurant en de snackbar. 

Wordt een baby meegerekend als meereizend persoon?

Bij iedere accommodatie staat het maximum toegestane aantal personen aangegeven. Deze opgave is inclusief baby’s en kinderen, tenzij er uitdrukkelijk staat dat er bovenop dit aantal nog een extra baby is toegestaan.  

Zijn er kinderbedjes beschikbaar?

Bij 't Hooge Holt zijn er kinderbedjes beschikbaar. Dit zijn campingbedjes en kun je al bij het boeken reserveren. We raden je aan om voor de zekerheid een matrasje mee te nemen voor het geval alle bedjes verhuurd zijn.

Welke accommodaties zijn geschikt met kinderen?

Bij 't Hooge Holt hebben we een speciaal woningtype voor kinderen: kinderbungalow Eekhoorn. Alle Eekhoorns liggen aan of vlak bij de speeltuin en zijn speciaal uitgerust voor kinderen. Zo zijn er standaard een kinderbedje, een kinderstoel en traphekjes aanwezig - zonder extra kosten.

Welke Eekhoorns liggen aan de speeltuin?

Vanuit de volgende Eekhoorns heb je zicht op de speeltuin vanaf je terras:

  • Eekhoorn 10
  • Eekhoorn 11
  • Eekhoorn 20
  • Eekhoorn 21
  • Eekhoorn 22
  • Eekhoorn 23

Je kunt het ook zien op deze afbeelding. Wil je gegarandeerd uitzicht op de speeltuin? Geef dit aan bij je boeking. Je betaalt dan € 25,00 voorkeurskosten.

Welke huizen zijn dicht bij een speeltuin?

Er zijn twee grote speeltuinen op het park: bij de ingang (huis 11-23) en bij de kinderboerderij (huis 196-215). Bekijk ook de plattegrond om je locatie te kiezen.

Is er een supermarkt in de buurt?

Op circa 5 minuten loopafstand vind je een grote Plus-supermarkt, een DA-drogisterij en het treinstation Gramsbergen. 

Is er horeca in het dorp?

In het dorp vind je meerdere café's en bierbrouwerij De Mommeriete. 

Ook op het park is er horeca. Lees op de pagina Horeca meer over het restaurant en de snackbar. 

 

Wat is de dichtstbijzijnde winkelstad?

De dichtsbijzijnde winkelstad is Hardenberg of Emmen.

Kan ik parkeren bij de vakantiewoning?

Nee, je kunt niet direct bij de woning parkeren, maar wel dicht bij de woning op een algemene parkeerplaats.

Zijn auto's toegestaan op het park?

Ja, auto's zijn toegestaan op het park. Je kunt in de buurt van je accommodatie parkeren.

Mag ik met twee auto's komen?

Per reservering mag er 1 auto het park op. Je kunt parkeren op de parkeerplekken in de buurt van de accommodatie. De andere auto kun je parkeren op het parkeerterrein bij de ingang. Je mag wel met een tweede auto het park op om de laden en lossen.

Kan ik mijn elektrische auto opladen op het park?

Ja, dat kan op de algemene parkeerplaats bij de ingang van het park.

Ik vind geen passend vakantieverblijf? Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Zeker! In het artikel Welke vakantiewoning kies ik? Alle types uitgelegd helpen we je de juiste woning te vinden.

Wat is de procedure als ik een online boeking maak?

Als je boekt via de website wordt jouw boeking door ons in behandeling genomen en krijg je binnen enkele dagen een reserveringsbevestiging, met aansluitend de factuur per mail toegestuurd.

Wat zit er bij de prijs inbegrepen?

De prijs die je tijdens het boekingsproces ziet is inclusief verplichte toeslagen. Ook de prijzen van gekozen opties zie je terug tijdens het maken van je boeking.

Boek je een algemeen woningtype met een voorkeur voor een bepaalde woning? Dan wordt er na je boeking nog € 25,00 voorkeurskosten berekend.

Betaal ik toeristenbelasting?

Ja, je betaalt toeristenbelasting per persoon per nacht.

Betaal ik apart voor water- en energiegebruik?

Nee, water- en energiegebruik zit inbegrepen in de huursom.

Waar vind ik de huurvoorwaarden?

Meer informatie over onze voorwaarden vind je hier.

Tot wanneer kan ik last minute boeken?

Je kunt tot op de aankomstdag boeken, wel in overleg met de receptie.

Zijn er rolstoelvriendelijke accommodaties op 't Hooge Holt?

De houten bungalows zijn rolstoelvriendelijk: deze woningen zijn gelijkvloers en de veranda kan voorzien worden van een oprijplank. Dit kun je van tevoren aanvragen bij de klantenservice. De stenen woningen hebben allemaal een slaapkamer en een badkamer beneden en zijn dus ook deels toegankelijk voor mensen die slecht ter been zijn. Volledig aangepaste woningen zijn er op 't Hooge Holt helaas niet.

Het meest geschikt zijn de volgende woningtypes:

Kan ik een rolstoel huren op 't Hooge Holt?

Nee, we kunnen wel een huurrolstoel bij de receptie laten bezorgen. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.

Kan er een oprijplank bij de houten bungalows geplaatst worden?

Ja, als je van tevoren aangeeft dat je een oprijplank nodig hebt bij de houten bungalows, zorgen wij dat die er is als je aankomt.

Wat zijn de beste huizen voor een visvakantie?

In het algemeen kun je vanuit alle huizen van woningtype Goudkarper vissen. De favoriete vishuizen onze onze gasten zijn:

Lees hier meer tips voor een visvakantie op 't Hooge Holt.

Welke vissen zitten er in de visvijver?

In de visvijver vind je (goud)karpers en voorns. Op de pagina Visvakantie lees je meer over vissen op 't Hooge Holt.

Welk aas mag gebruiken bij het vissen?

Je mag elk aas gebruiken bij het vissen. Op de pagina Visvakantie lees je meer over vissen op 't Hooge Holt.

Mag je nachtvissen op 't Hooge Holt?

Nee, nachtvissen is niet toegestaan. Op de pagina Visvakantie lees je meer over vissen op 't Hooge Holt.

Heb je visvergunning nodig om te vissen op 't Hooge Holt?

Nee, je hebt geen visvergunning nodig. Op de pagina Visvakantie lees je meer over vissen op 't Hooge Holt.

Mag je met meerdere hengels vissen op het park?

Nee, 1 hengel per persoon is het beleid. Op de pagina Visvakantie lees je meer over vissen op 't Hooge Holt.

Kan ik mijn boeking annuleren?

Als je een vakantie boekt bij 't Hooge Holt heb je daarna 14 dagen bedenktijd.

Let op: boek je een vakantie met een aankomstdatum binnen 28 dagen? Dan geldt de bedenktijd niet. In dat geval raden we je aan een annuleringsverzekering af te sluiten.

Waarom is het binnenzwembad gesloten tijdens mijn verblijf?

Het binnenzwembad wordt omgebouwd tot een verwarmd buitenzwembad. Dit project is bedoeld om te voldoen aan de nieuwste eisen rondom binnenzwembaden en duurzaamheid. De verbouwing loopt van 4 november 2024 tot mei 2025.

Wat zijn de alternatieve activiteiten tijdens de verbouwing van het zwembad?

Tijdens de verbouwing kunt u gebruikmaken van onze indoorspeeltuin Mad Monkey Jungle & Funworld. Daarnaast bieden we een betoverend Winter Wonderland aan, inclusief een schitterende kunstschaatsbaan, waar u gratis kunt schaatsen als gast van ons vakantiepark.

Is er een kostenvergoeding of korting vanwege de sluiting van het zwembad?

Er wordt geen specifieke vergoeding of korting aangeboden. Wel krijgt u gratis toegang tot de kunstschaatsbaan in ons Winter Wonderland tijdens uw verblijf.

Hoe lang blijft het binnenzwembad gesloten?

Het binnenzwembad blijft gesloten van 4 november 2024 tot mei 2025. Daarna zal het volledig omgebouwd zijn tot een verwarmd buitenzwembad.

Zijn er nog andere faciliteiten beschikbaar tijdens de verbouwing?

Ja, naast de kunstschaatsbaan blijven Mad Monkey Jungle & Funworld volledig operationeel, en er zijn nog veel andere activiteiten op het park waar u van kunt genieten.

Kan ik mijn boeking kosteloos wijzigen of annuleren vanwege de sluiting van het zwembad?

Wij hanteren ons standaard annuleringstermijn. Neem voor meer informatie contact op met onze receptie.

Wanneer is het nieuwe verwarmde buitenzwembad gereed?

Het nieuwe verwarmde buitenzwembad wordt naar verwachting in mei 2025 geopend.

Waar kan ik terecht voor verdere vragen of ondersteuning tijdens mijn verblijf?

Ons team staat altijd klaar om u te helpen. U kunt contact opnemen met onze receptie voor al uw vragen en ondersteuning.

Kan ik buiten het winterseizoen gebruikmaken van het Winter Wonderland?

Het Winter Wonderland met de kunstschaatsbaan is een speciale winteractiviteit. De exacte einddatum wordt nog bekendgemaakt, maar het is zeker beschikbaar tijdens de wintermaanden.

Hoe geef ik later een wijziging door?

Het doorgeven van een wijziging kan via het service@fijnopvakantie.nl. Onze afdeling reserveringen neemt zo snel mogelijk contact met je op.